Sunday, 20 April 2025, 2:48 PM
Site: Kodolányi János Egyetem
Course: Bemutató kurzus (Demó)
Glossary: Turizmus gazdaságtana fogalomtár
M
multiplikátorAnnak a mérőszáma, hogy a turizmusszektorban történő pótlólagos pénzköltés mekkora mértékű hatást vált ki a gazdaság más szektoraiban, illetve a gazdaság egészében.
|
N
nettó utazási hajlandóságEgy terület lakosságának az a része %-ban kifejezve, akik adott időszakban legalább egy utat tettek.
|
O
outputkibocsátás, termék |
P
passzív forgalomkiutazó forgalom
|
piaci szegmenslásd fogyasztói szegmens
|
prémium árképzésA legmagasabb ár alkalmazása, amelyet a fogyasztó még hajlandó megfizetni. Csak erős monopolhelyzetben vagy nagymértékű, hirtelen keresletnövekedés esetén használják.
|
R
rezidensegy adott ország vagy terület állandó lakosa |
S
SARS2002−2003-ban főként Ázsiában pusztító járvány (Severe Acute Respiratory Syndrome – súlyos, heveny légzőszervi tünetegyüttes). |
szegmenslásd fogyasztói szegmens
|
szezonalitásA kereslet éves viszonylatban jelentkező időbeni ingadozása, amelyet egyrészt klimatikus jellemzők, másrészt pedig társadalmi tényezők (például mikor adják ki egy országban az iskolai szüneteket, milyen ünnepek és munkaszüneti napok léteznek, mikor "szokás" szabadságra menni, stb.) magyaráznak.
|