9. tananyagegység - LinkedIn tudatos használata
9. tananyagegység | ||
Megnevezése | LinkedIn tudatos használata |
A
Linkedin 2003-ban jelent meg és jelenleg a negyedik legnépszerűbb közösségi
média csatorna az Egyesült Államokban. Középpontjában elsősorban a karrier áll,
vagyis segíti a felhasználókat kapcsolatokat kiépíteni, és tartalmakat
megosztani többek között a szakmabeliekkel, beleértve a kollégákat, a
lehetséges munkavállalókat, üzleti partnereket, stb. A cégek számára pedig
egyre jobb lehetőséget kínál a marketingre.
MIRE
FIGYELJ, MIUTÁN LÉTREHOZTAD A LINKEDIN-FIÓKOD?
ÁLLÍTSD
BE A NYILVÁNOS PROFILOD URL-JÉT!
Ahhoz, hogy
a személyes profilod valóban professzionálisnak hasson – és persze, hogy
könnyebb legyen megosztani mondjuk az önéletrajzodban -, érdemes személyre
szabni a nyilvános URL-t.
ADJ A
PROFILODHOZ HÁTTÉRKÉPET!
Miután a
közösségi média csatornákon elterjed a háttérképek használata, a Linkedin sem
hagyhatta ki, így 2014 júniusától elérhető a funkció. Ennek annyi előnye van a
számodra, hogy egy kicsit személyesebbé teheted a profilod, ha saját fotót
használsz. A Linkedin 1584 x 396 pixel felbontású képet javasol ide, ami lehet
JPG, PNG vagy akár GIF fájl is, a lényeg, hogy 8 Mb alatt maradjon a mérete.
HASZNÁLD
KI, HOGY HOGY LINKEKET HELYEZHETSZ EL A PROFILODBAN!
Ahelyett,
hogy csak az alapértelmezett linkeket használnád a weboldalak felsorolásánál a
Contact Info részben, hozzáadhatsz bármilyen URL-t, köztük olyat, amely a
személyes portfóliódat tartalmazza, vagy más közösségi oldalakra mutatót. Ráadásul az egyes munkahelyek leírását is kibővítheted linkekkel. És azt se
felejtsd el, hogy az egyes munkahelyekhez feltölthetsz prezentációkat, videókat
vagy audiofájlokat is! Ami remek lehetőség arra, hogy érdekesebbé tedd az
önéletrajzod.
SEO-ZD A
LINKEDIN PROFILODAT!
Nem csak
weboldalakat vagy blogokat lehet keresőoptimalizálni, hanem a linkedines
profilodat is. Ezáltal többen fognak rád találni, ha azokat a kulcsszavakat
használják, amelyeket Te is fontosnak tartasz. Ezeket a kulcsszavakat a
profilod több részénél is megjelentetheted: a címsorban, az összefoglalóban,
vagy a munkatapasztalataidnál.
RENDEZZ
ÁT RÉSZEKET!
Amikor
szerkesztés módban használod a profilod, akkor bizonyos szekcióknál
átrendezheted az ott megjelenő információk sorrendjét. Ehhez csak a szerkesztés
kiválasztása után az egyes elemek mellett megjelenő vonala fölé kell vinned az
egeret, és ha megjelenik egy nyíl, akkor kattintással meg is ragadhatod az
adott elemet.
MENTS EL
KERESÉSEKET!
A Linkedin lehetővé
teszi azt, hogy elments munkakereséseket. Ehhez csak a keresés után a jobb
felső részen megjelenő Create search alertre-re kell kattintani, ahol
beállíthatod, hogy napi vagy heti értesítést kérsz róla. Később törölheted
azokat a kereséseket, melyek már nem fontosak a számodra, ha a “Manage” gombra
kattintasz.
INDÍTSD
EL A MUNKAKERESÉST!
Ezt a Job
menüpontban éred el, de ha erre a linkre kattintasz, akkor szintén elindíthatod
az aktív munkakeresés folyamatát. Ehhez csak ki kell töltened a megfelelő
mezőket, majd bekapcsolni a funkciót.
FINOMHANGOLD
A “JÓVÁHAGYÁSOKAT”!
Így talán
nem ismerős, de ha úgy mondjuk endorsements, akkor nyilván mindenkinek beugrik,
hogy mi is ez a funkció. Ez szépen működik, csak figyelned kell arra, hogy a
megfelelő készségek, tudás legyen felsorolva, valamint, hogy a beállításoknál
mi az, ami be van kapcsolva, és mi az, ami nem. A lehetőségeket ott találod az
Endorsement részen: az “Add a new skill”-el vehetsz fel ide új elemeket, míg a
box bal alsó sarkában lévő “Adjust endorsement settings”-re kattintva
állathatod be, hogy hogyan működjön a jóváhagyások rendszere a Te esetedben.
Természetesen törölhetsz is elemeket a szerkesztés ikonra (jobb felső sarok a
boxban) kattintva.
LÉGY
BEAZONOSÍTHATÓ!
Tedd
lehetővé másoknak, hogy lássák, ki vagy, amikor megnézik a profiodat! Lépj be a
beállításokba (a felső menüsorban a profilfotódra kattintva megjelenő legördülő
menüben válaszd a Settings & Privacy lehetőséget), majd a Privacy résznél a
“Profile viewing options” pontnál állíthatod be, hogy mit láthatnak belőled
mások. Az alapértelmezett beállítás tanácsos, ha valóban a karriered
előmozdítására használnád a Linkedint, a többi opcióval viszont jól lehet
rejtőzködni.
HOGYAN
ALAKÍTSD KI AZ “ÖSSZEGZÉST” A PROFILODNÁL?
A
Linkedin profilod egyik legfontosabb része az összegzés, mely egyből a neved és
a fotód alatt található összefoglaló leírás rólad. Ez az, ami meggyőzi arról az
érdeklődőket, hogy tovább görgessenek lefelé. Itt kell magad eladni a
munkáltatóknak vagy az ügyfeleknek, felkelteni a figyelmet. Ugyanúgy működik a
dolog, mint egy weboldalnál: ez a hajtás feletti rész, ahol a leglényegesebb
elemeknek meg kell jelenniük, különben visszalép a látogató. De mi kerüljön
bele?
AZ
ÖSSZEGZÉS NEM RÓLAD SZÓL
Talán
meglepő lehet elsőre, de az összegzésednek nem rólad kellene szólnia. Ahogy egy
weboldalnál is a rólunk oldal alapvetően nem rólunk, hanem az értékesítésről
szól, úgy itt is az a lényeg, hogy “miként tudod kelendőbbé tenni a portékát”.
Nem az önéletrajzod kerül tehát ide, hanem a válaszok azon kérdésekre, hogy
miként tudod megoldani az ügyfél problémáját? Milyen gondjaira kínálsz
megoldást? Miért lesz jobb a munkáltató vagy ügyfél élete, ha téged bíz meg a
munkával? Az olvasók ugyanis nem rajtad gondolkodnak, hanem magukon, hogy
mennyiben tudod könnyebbé tenni az életüket. Ezért kell teljes mértékben az ő
szükségleteikre és igényeikre összpontosítanod. És lehetőleg röviden kell
választ adnod ezekre a kérdésekre, mert a látogatók nem feltétlenül fogják
lenyitni az összefoglalást. Így mindössze egy-két mondatnyi helyed van a
meggyőzésre. Utána jöhet a többi, de a meggyőzésre irányuló mondatoknak
rövidnek kell lenniük, és előre kell kerülniük.
AZONOSÍTSD
BE A KÖZÖNSÉGED!
Ki fogja
elolvasni ezt az összegzést? Kit akarsz elérni vele? Milyen munkát keresel? És
milyen személyekkel akarsz kapcsolatba lépni? Megint egy csomó kérdés,
amelyekre meg kell fogalmaznod a választ ahhoz, hogy tudd, mit is kellene
leírnod. A Linkedinen ugyanis a legkülönfélébb emberek jelen vannak, akik
eltérő dolgokat keresnek ott. Egy HR-est például az érdekelhet elsősorban, hogy
milyen tapasztalatot szereztél egy nagynevű cégnél. Ugyanakkor egy kis, startup
talán olyan embert keres, akik képes neki abban segíteni, hogy nulláról
felépítsen egy céget. Minél inkább sikerül leszűkíteni a célközönséged
igényeire az összefoglalód, annál hatékonyabbá válik számukra.
INDULJ KI
EGY LISTÁBÓL!
Vannak
olyan elemek, amelyeket szeretnél, ha szerepelnének az összegzésedben? Ezeket
még annak megírása előtt gyűjtsd össze, mert nagyban megkönnyítik majd a
munkát. Mi lehet az a pár dolog, amit feltétlenül meg kell említened? A
legfontosabb szakmai teljesítmények Mi az, ami megkülönböztet a többektől Egy
idézet egy korábbi munkáltatótól Valami hiteles dolog a személyiségeddel
kapcsolatban A keresett pozícióhoz kapcsolódó kulcsszavak Ezekről 3-4 rövid
bekezdést fogalmazz meg úgy, hogy megkülönböztethetővé válj a többiektől. Ez
lesz az, ami rád irányítja majd a figyelmet.
MARADJ
TÖMÖR!
Ne
felejtsd el, hogy ez egy összegzés, tehát nem ide kell kerülnie minden adatnak
a legnagyobb részletességgel. Erre ott van a tapasztalatokról és a
tanulmányokról szóló rész. Az összegzés lényege a figyelem felkeltése annak
érdekében, hogy aztán továbbgörgessenek a profilodban.
FIGYELJ A
KULCSSZAVAKRA!
A
Linkedin összegzés második legfontosabb célja a figyelem felkeltésén túl az,
hogy könnyen megtalálható legyél. Ehhez – akárcsak a SEO-ban – kulcsszavakat
kell használnod. Melyek azok a kulcsszavak, melyekre a potenciális érdeklődők,
azaz munkáltatók és ügyfelek rákeresnek veled kapcsolatban? A kulcsszavak
mindig a céljaidtól és a közönségedtől függenek. Csak gondold át, hogy milyen
keresésekre szeretnél a találati listán szerepelni, majd ezeket a kulcsszavakat
helyezd el a leírásodban. Túlzásba persze nem kell esni, hiszen a többi részben
is szerepeltethetsz majd kulcsszavakat.
HOGYAN
ERŐSÍTSD A HITELESSÉGED A LINKEDINEN?
Mivel az
emberek rendkívül szkeptikusak mindennel kapcsolatban, amit a weben találnak –
sok a rossz tapasztalat -, ezért a Linkedin-profilodnál is oda kell figyelni
arra, hogy maximálisan hitelesnek tűnjön. Hiszen, ha az emberek, akik
rátalálnak a profilodra, megbízhatónak találnak, akkor nyilván nagyobb eséllyel
akarnak veled dolgozni.
1.
EMLÍTSD MEG MINDEN EREDMÉNYEDET! A leggyorsabb módja annak, hogy erősítsd a
hitelességedet, ha minden eredményedről részletesen beszámolsz. Ez azt jelenti,
hogy minden tapasztalatod felsorolod: az ügyfeleiddel, munkáltatóiddal
kapcsolatos információkat, valamennyi munkatapasztalatodat, tanfolyamokat és az
ezeken elért végzettségeket. Ha szerepelsz valamilyen listán, közreműködtél
valamilyen projektben, akkor jelezd és linkeld! Ha felkerültél valamilyen
releváns listára, ha valahol megemlítettek, ha írtál egy könyvet, közzétettél
cikkeket, akkor azt tedd láthatóvá mindenki számára. Írd le azokat az
eredményeket is, amelyeket az egyes munkáid során elértél! Még akár a címlapi
képre is ráhelyezheted a megjelenéseidet, ha látványosan meg tudod tenni.
Valahogy így: Ez alapján hitelesnek tűnik ez a profil? Elsőre legalábbis
meggyőző.
2.
SZEREZZ AJÁNLÁSOKAT! Ha bemutattad a teljesítményedet, az sokat segít, de ami
még hatékonyabb, ha ajánlásokat szerzel azoktól, akikkel együtt dolgoztál vagy
dolgozol. Az emberek ugyanis sokkal inkább megbíznak mások véleményében, mint a
Tiédben, amikor magadról beszélsz. Annál is inkább, mert a Linkedinen annak a
személynek a profilját is le tudják ellenőrizni, aki az ajánlást adta Neked. A
cél tehát az, hogy minél több ajánlást összegyűjts. Ehhez annyit kell tenned,
hogy felveszed a kapcsolatot azokkal, akikkel korábban együtt dolgoztál, és
megkéred őket erre a szívességre. Nyilván olyanokat kérsz csak meg, akik jelen
vannak a Linkedinen. A legjobb persze, ha ezek az ajánlások olyanok, mint egy
esettanulmány, tehát kiderül belőlük számszerűsítve, hogy mit tettél hozzá a
cég eredményeihez. A statisztikák nem csak hitelesebbé teszik az ajánlást,
hanem megmutatják azt, hogy mennyit érsz.
3. VIDEÓ
AJÁNLÁSOK! Az ajánlások következő fokozatát a videós ajánlások jelentik. Minden
munkahelyed szerkesztésénél a felület alján megtalálod az alábbi részt: A
Linkedin itt lehetővé teszi, hogy videót is linkelj, ami azt jelenti, hogy az
ügyfeleid akár egy YouTube videóban is elmondhatják Téged méltató mondataikat.
4. TÉGY
KÖZZÉ HASZNOS TARTALMAKAT!
Végül
pedig ne feledkezzünk meg arról, hogy a hitelességed kialakítása érdekében
folyamatosan kommunikálnod kell. Mégpedig olyan tartalmakat kell közzétenned,
melyek hasznosak és segítenek az embereknek, mivel ezáltal is növeld a
bizalmukat irányodba. A legegyszerűbb, ha a Linkedin saját platformját
használod a publikálásra. A bejegyzések linkjei megjelennek a Linkedin
profilodban, így az emberek könnyen elérik őket, és kattintani tudnak rájuk.
Természetesen a saját blogodban vagy akár mások blogjában megjelent
bejegyzéseket is megoszthatod a Linkedinen, sőt akár közzéteheted csoportokban.
Arról azonban győződj meg, hogy ezek valóban igényes tartalmak, mert ezek
alakítják a Te személyes márkádat!
MIT
POSZTOLJ A LINKEDINEN?
Mivel a
Linkedin egy szakmai, kapcsolat-építő közösségi média csatorna, így a leginkább
illeszkedő tartalmat az álláshirdetések és a karrier-információk alkotják. Egy
céges oldal megfelelő eszköz arra, hogy a pontenciális alkalmazottak többet
megtudjanak a cégről. Nézd meg például, hogy a Google, hogy használja a
Linkedint. Megosztja a cégkultúrával kapcsolatos információkat, közzéteszi a
munkavállalói tapasztalatokat, az alkalmazottak eredményeit, valamint
tájékoztatást ad arról, hogy milyen területen keresnek szakembereket.
CÉGES
HÍREK
mellett,
hogy közzéteszed a munkalehetőségeket és a karrier-információkat, céges híreket
is megoszthatsz a Linkedinen. Ahogy például a Facebook csinálja. Ahhoz, hogy
meg tudd állapítani, mely posztok érik el a legnagyobb elköteleződést – a
legjobb bejegyzések azok, melyek a legtöbb megtekintéssel, kattintással vagy
elköteleződési aránnyal bírnak -, használd a céges oldalad analitikáját. Ennek
segítségével tudod megállapítani, hogy mi az, amire reagál a közönséged. (Ehhez
itt nyújt segítséget a Linkedin.) Ezután már csak az a dolgod, hogy hasonló
bejegyzéseket készíts, vagy pedig a sikeres bejegyzéseid néhány hét elteltével
ismét közzétedd. Ha nagyobb elköteleződést szeretnél elérni, akkor érdemes a
Linkedinen is bevetni a képeket és a videókat. A Linkedin szerint a képek
általában 98 százalékkal nagyobb hozzászólási arányt érnek el, míg a
közvetlenül lejátszott Youtube videóknak 75 százalékkal magasabb a megosztási
aránya.
SZAKMAI
TARTALOM
Néha
persze nincs elég olyan tartalmad, mely az előbb említett témákról –
karrierről, állásról, céges eredményekről – szól. Ilyenkor közzétehetsz olyan
tartalmakat is, melyek a célközönségedbe tartozó szakemberek számára érdekes
lehet, például tanulmányokat vagy képzésekről szóló tájékoztatást, ahogy például
a Hubspot is. Ehhez persze nem árt tudni, hogy ki is a célközönséged, azaz kik
követnek téged a Linkedinen. A róluk szóló analitikát így éred el. Kiderül
például, hogy milyen iparágakból jönnek, akik érdeklődnek a céged iránt, ami
már jó támpontot jelent a posztok témájának meghatározásához.
MIRE
FIGYELJ KÉSŐBB, A LINKEDIN HASZNÁLATA SORÁN?
Régebb
óta van Linkedin profilod? Mikor nézted át utoljára az ott megadott
információkat? Akkor talán fuss neki, és a most felsorolt dolgokat feltétlenül
tekintsd át!
FRISSÍTSD
A KÉPEKET ÉS A LEÍRÁST!
Ha
történt valami változás veled (vagy a cégeddel) mondjuk az elmúlt 12 hónap
során, amiről úgy érzed, hogy érdemes megmutatni az embereknek, akkor frissítsd
a megjelenő képeket a profilodnál. Ha egy cégről van szó, akkor ez lehet
például egy új termék vagy szolgáltatás bevezetése, esetleg egy újramárkázás,
új imidzs kialakítása, új design a weboldaladon. Arra is figyelj, hogy a
korábban közzétett leírás megfelel-e a jelenlegi állapotodnak, azt tükrözi,
amit teszel, pontosan megmutatja-e, hogy ki is vagy jelen pillanatban. Ha
megjelent egy új videó rólad vagy a cégedről, akkor azzal is bővítsd ki a
Linkedin profilodat. Végül, ellenőrizd, hogy a Linkedin profilod megjelenése
azonos a céged más online megjelenéseivel!
ELLENŐRIZD
A TAPASZTALATOK RÉSZT!
Gyakori
hiba, hogy nem egészen friss az Experience rész a Linkedin-profiloknál. Pedig
ez rontja a hitelességed és a szakmaiságod. Győződj meg arról, hogy a jelenlegi
munkahelyedet helyesen adtad meg! Ha szükséges, akkor rendezd újra a sorrendet!
Egyszerűen csak fogj meg egy részt, és vidd a megfelelő pozícióba úgy, hogy a
legrelevánsabb tapasztalatok legyenek legfelül!
ELLENŐRIZD
A WEBOLDAL-LINKEKET! Mivel a weboldalak linkjei gyakran változnak, így
ugyanilyen gyakran kellene ellenőrizned, hogy a Linkedin profildnál megadott
linkek helyesek-e. Ehhez a névjegyednél a Contact Infóra kell kattintani, ahol
legördülnek a lehetőségek, többek között a linkek szerkesztése. Nem muszáj a
legördülő lehetőségek közül választani. Ha az Other opciót választod, akkor
meghatározhatod, hogy mi legyen a linked horgonyszövege.
RENDEZD
EL A KAPCSOLATAIDAT! Ha a felső menüsorban a My Network címkére kattintasz,
akkor a legördülő menüben kiválaszthatod a Connection linket. Erre rákattintva
felsorolja a kapcsolataidat, melyek közül érdemes kidobálni azokat, melyek nem
relevánsak. Ugyanakkor azok számára innen küldhetsz üzenetet is, akikkel
szorosabbra fűznéd a viszonyodat. Érdemes.
TEKINTSD
ÁT AZ AKTIVITÁSODAT! A frissítések rendszeres megosztása az egyik legjobb
lehetőség arra, hogy növeld a láthatóságodat és a Linkedin profilod
látogatószámát. Ha névjegyednél a “View profile as” melletti nyíl fölé viszed
az egeret, akkor a megjelenő menüből kiválaszthatod a View recent activity
linket, mely megmutatja, hogy melyik frissítésed miként teljesített. A
Linkedinen optimális lenne a legalább három naponkénti frissítés, illetve olyan
tartalmak megosztása, melyek nem csak relevánsak rád vagy a márkádra tekintve,
de a célközönségedet is érdekelhetik.
HOGYAN
ÉRHETSZ EL TÖBB MEGTEKINTÉST ÉS MEGOSZTÁST A LINKEDINEN?
1. ÍRJ
CSAK SZÖVEGES POSZTOKAT!
Közöségi
média tippeknél biztos találkoztál már azzal a tanáccsal, hogy az emberek
általában nagyobb eséllyel osztanak meg képet vagy videót. Habár ez igaz lehet
mondjuk a Facebook esetében, a Social Media Examiner szerint nem működik a
Linkedinen. Ahogy az még kevésbé, amikor linkeket osztasz meg, amihez általában
behúz egy képet is a rendszer. Ugyanakkor, ha kép és linkek nélküli, pusztán
szöveges posztot osztasz meg, akkor az jelentősen több reakciót válthat ki. Egy
Linkedin poszt hossza most már elérheti az 1300 karaktert is. Ez persze nem túl
hosszú, néhány bekezdéses bejegyzést jelent. Ha olyan a témád, hogy nagyobb
teret kíván, akkor rendkívül egyszerűen publikálhatsz is cikket a Linkedin
beépített blog-platformján. Mivel a Linkedin csak a szöveges posztod elejét
mutatja meg a hírfolyamban, ezért azt a történetmesélési technikát kell
alkalmaznod, miszerint a legfontosabb, a felhasználót megragadó mondatok az
elejére kerüljenek. Ha szeretnél reakciókat a posztodra, akkor itt is érdemes kérdéseket feltenned, álláspontot megfogalmaznod. Ha pedig képet és linket is
tennél a bejegyzésedhez, akkor azt ne a posztba, hanem a kommenteknél helyezd
el!
2.
LÁJKOLD A SAJÁT POSZTJAIDAT!
Miért
jelenik meg egy Like gomb a saját posztod mellett? Vajon a Linkedinen nem néz
ki furcsán, ha a saját bejegyzésedet lájkolod? Ott egy gomb, amiről tudod, hogy
nem kellene megnyomnod. De miért is? Hiszen, ha lájkolod a posztod, akkor javítod
az elkötelezettséget. Ugyanez vonatkozik a saját kommentjeidre is. Ez különösen
akkor hasznos, ha mások is hozzászóltak a bejegyzéshez, mert így jelzést kapnak
a hozzászólásra érkezett lájkról, és ez lehet, hogy őket is további
közreműködésre ösztönzi. És, hogy miért is hasznos a saját posztjaidat vagy
kommentjeidet lájkolni? Azért, mert az emberek sokkal sokkal könnyebben lépnek
interakcióba akkor, ha már más megtette az első lépést. Ez olyan, mint a
táncparkettre lépni: sokkal nehezebb elsőként rálépni, mint akkor, ha már sokan
táncolnak ott előtted.
3.
HASZNÁLD KI A HOZZÁSZÓLÁS LEHETŐSÉGÉT!
Mindig
figyelj azokra, akik időt szakítottak arra, hogy egy kommentet hagyjanak a
posztod alatt! Ha lájkolod a posztjaikat vagy válaszolsz rájuk, akkor megnöveled
az esélyét annak, hogy tovább folytatódik a társalgás. Azok az emberek, akik
hozzászóltak, ilyenkor jelzést kapnak arról, hogy válasz érkezett a
hozzászólásukra, aminek eredményeként további elkötelezettséget érhetsz el,
ideális esetben pedig akár a bejegyzésedet is megosztják.
4. KÉSZÍTS
ÉS OSSZ MEG NATÍV VIDEÓKAT!
A
Linkedin mobil appjával videókat tudsz készíteni, vagy akár előre elkészített
videót is fel tudsz tölteni. Keresd a videókamera ikont az app legfrissebb verziójában, a jobb felső
sarokban! Csakúgy mint a Facebookon, a Linkedinen is automatikusan, de némán
indulnak el a videók a hírfolyamban. Ugyanakkor szöveget nem tudsz rá írni, így
magának a videónak kellene tartalmaznia a szöveget. Ehhez valamilyen
videószerkesztő programra lesz szükséged. Mivel a videó még újdonság a
Linkedinen, ezért a használatával ki tudsz tűnni a többiek közül. Érdemes tehát
kipróbálni, és figyelni, hogy milyen eredményeket érsz el vele.
5.
TEDD
NYILVÁNOSSÁ A FRISSÍTÉSEIDET!
2017 júliusa óta lehetőség van arra, hogy nyilvánossá
tedd az állapotfrissítéseidet. Ehhez ellenőrizd a beállításaidat és válaszd azt
a lehetőséget, miszerint bármely posztod nyilvános lehet. Ezt az asztali
felületen teheted meg, ha először rákattintasz a Me, majd a Setting &
Privacyre. Válaszd ki a Privacy fület, ahol megtalálod a Blocking and hiding
részt. Itt kiválasztod a Followers részt, ahol beállítod, hogy mindenki
láthassa az állapotfrissítéseidet. Ez azonban még nem lesz elég. A bal oldali
menüben látod a Profile Privacy pontot, amire kattintva válaszd ki a megjelenő
opciók közül az Edit your public profile-t. Az itt megjelenő oldal jobb oldalán
találod a Customize Your Public Profile részt, ahol beállíthatod, hogy mi és ki
számára legyen nyilvános. A Posts & Activities mellett is legyen pipa. Ezek
után már bármely posztodat nyilvánossá teheted, ehhez a mező alatti részen kell
a Public lehetőséget választanod a legördülő menüből. A Linkedin leírását itt
találod minderről.